سم زدایی مواد مخدر از بدن که در بین بیشتر مردم به تصفیه یا عوض کردن خون از مواد مخدر و اعتیاد آور رواج یافته است  اولین گام درمان بیماری اعتیاد به مواد مخدر است. بسیاری از مردم سم زدایی را معادل ترک اعتیاد می دانند و فکر می کنند با سم زدایی مشکل شخص معتاد برای همیشه حل می شود. اینکه واقعیت سم زدایی چیست و چه جایگاهی در درمان اعتیاد دارد مواردی است که در ادامه مقاله به آن می پردازیم.

سم زدایی مواد مخدر از بدن

بطور معمول سم زدایی بدن به دو صورت بستری و سرپایی انجام می پذیرد. یکی از مشخصه های سم زدایی کوتاه بودن زمان درمان است که البته افراد خاصی در این درمان قرار خواهند گرفت و برای تمامی بیماران توصیه نمی گردد . فقط بیمارانی که مدت خیلی کوتاهی مصرف مواد مخدر داشته اند و آسیبهای جسمی و روانی اندکی را تجربه کرده اند فقط می توان در این درمان قرار داد و احتمال موفقیت افراد با تخریب بالا در این نوع درمان بسیار ناچیز می باشد.

سم زدایی مواد مخدر از بدن

سم زدایی مواد مخدر از بدن

انواع روش های سم زدایی مواد مخدر از بدن

  • سم زدایی یابویی یا همان ترک یابویی
  • سم زدایی با کلونیدین بصورت سرپایی
  • سم زدایی سرپایی با داروهای آگونیست مانند متادون و بوپره نورفین
  • سم زدایی سریع بصورت بستری یا rd
  • سم زدایی فوق سریع یک روزه بصورت بستری یا urod

در مرکز کلینیک ترک اعتیاد ارمغان کرج انواع روش های سم زدایی بدن از مواد مخدر انجام می پذیرد. شما عزیزان می توانید جهت دریافت خدمات ترک اعتیاد با مرکز تماس گرفته و نسبت به تعیین وقت قبلی اقدام نمایید.

مکانیسم سم زدایی بدن از مواد مخدر

جالب است بدانید که در تمامی روش های سم زدایی یک اتفاق مشترک می افتد. با عدم مصرف مواد توسط شخص مورفین موجود در بدن به تدریج از سطح سلولها جدا شده و وارد خون می شود با گذشتن خون از داخل کبد مورفین تجزیه شده و از طریق ادرار و مدفوع خارج می شود. تنها تفاوت روشهای سم زدایی داروهایی، است که در این روش ها مورد مصرف قرار می گیرد. پس اگر تاکنون فکر می کردید در روش سم زدایی، خون تعویض می شود، از همین الان این تصور غلط را فراموش کنید.