روش ترک اعتیاد بدون مصرف دارو: به روند درمان روانی یا پزشکی اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان مانند تریاک، هروئین، کوکائین، برخی داروها و الکل اطلاق می‌شود. بنا بر تعریف اداره خدمات مواد مخدر و بهداشت روانی آمریکا در سال ۲۰۱۰ میلادی، که بر اساس تجربیات کسانی که خود را از چنگال اعتیاد رها کرده‌اند بنا شده‌است، تعریف ترک اعتیاد (بهبودی از اعتیاد) به شرح زیر است: «بهبودی یک فرایند تغییر است که از طریق آن افراد برای به دست آوردن سلامت و رفاه و آسایش خود و به دست گرفتن اختیار زندگی تلاش کرده و سعی می‌کنند تا همه امکانات و قابلیت‌های بالقوهٔ خود را مجدداً به دست آورند.»

در مراکز ترک اعتیاد یا مراکز بازپروری، معتادان مددجو، پس از پذیرش، با نظارت مددکاران دوره درمانی را می‌گذرانند. در مورد معتادان و کارتن‌خواب‌های تنهامانده، مددکاران، خانواده معتاد را شناسایی می‌کنند و آن‌ها را در جریان وضع فرد بیمار قرار می‌دهند.

مددجویان بعد از گذراندن دوره ترک اعتیاد و مرحله سم‌زدایی، وقتی از اتاق قرنطینه خارج می‌شوند هم‌زمان با شرکت در دوره‌ها و جلسات ترک اعتیاد با نظارت مددکاران در کارگاه‌های مهارت‌آموزی مشغول به کار می‌شوند. اشتغال و کسب درآمد مهم‌ترین دغدغه افرادی است که اعتیاد را کنار گذاشته‌اند و می‌خواهند به زندگی عادی برگردند. بدین منظور معمولاً در کمپ‌های ترک اعتیاد مرکز مهارت‌آموزی هم ایجاد می‌شود. در پی پاک ماندن فرد ترک اعتیاد کرده، گاه مددکاران برای آگاهی دادن به خانواده‌های آن‌ها با خانواده‌ها تماس می‌گیرند تا اعتماد آن‌ها را به تحول جدید جلب کنند.

جدیدتریم روش های ترک اعتیاد مواد

جدیدتریم روش های ترک اعتیاد مواد

روش ترک اعتیاد بدون مصرف دارو

کلیه روشهای ترک اعتیاد را میتوان به دو دسته کلی تقسیم کرد؛ اول روش سنتی و یا همان سم زدایی می باشد که درصد موفقیت پایین و احتمال بازگشت بالایی دارد. چرا که بطور مستقیم ذهن فرد را مورد هدف قرار می دهد و فرد بدون هیچ آمادگی ذهنی خاصی به مبارزه با وسوسه ها میپردازد. معمولا افرادی که از این روش استفاده میکنند، در اکثر مواقع دوباره به مصرف مواد مخدر روی می آورند و بجای درمان، بیشتر در دام اعتیاد گیر می افتند. دومین روش ترک اعتیاد، روش مشاوره رفتار درمانی است.

در این روش احتمال موفقیت بسیار زیاد می باشد؛ چرا که در این روش مرحله به مرحله به فرد معتاد کمک میشود تا مواد مخدر را ترک کند. مهمترین ویژگی این روش نسبت به روش سم زدایی این است که در تمام مدت ترک یک مشاور بصورت واقعی و تمام وقت در کنار بیمار وجود دارد. در روش رفتار درمانی، ابتدا به بیمار آموزش داده می شود که چطور وسوسه های فکری خود را از بین ببرد و بعد از آن با مراقبت های مستمر از بازگشت به سمت مواد و یا اعتیاد به دارو های مشابه از فرد محافظت می کنند.

حتما تمامی ما به این نکته اجهاف داریم که کسی که اعتیاد دارد خودش هم میداند، اگر اراده ای قوی برای ترک اعتیاد خود داشته باشد و فکر خودش را کنترل کند، به راحتی می تواند مواد را کنار بگذارد. در روش مشاوره رفتار درمانی نیز با توجه به همین نکته ابتدا مهمترین قسمت ترک شکل می گیرد و در ادامه مسیر همراه با مراقبت فکری ادامه پیدا میکند.

ارتباط با کلینیک ترک اعتیاد ارمغان کرج

برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی و درمان اعتیاد به مواد مخدر آن می توانید از طریق تلفن ثابت با کلینیک ترک اعتیاد ارمغان کرج و پزشک متخصص ترک اعتیاد با شماره  ۹۰۹۲۳۳۲۱۱۹ تماس بگیرید.

در کلینیک ترک اعتیاد ارمغان خدماتی از قبیل: تست اعتیاد، درمان اعتیاد، معرفی جدیدترین داروی ترک اعتیاد، معرفی به مراکز کمپ ترک اعتیاد در کرج، ارائه داروهای ترک اعتیاد نظیر شربت متادون، قرص متادون، شربت اپیوم و … انجام می پذیرد.