مقالات آموزشی

31 08, 2022

اعتیاد و سلامت دهان و دندان

برچسب ها: |

عفونت دهان به دلیل مصرف شیشه و پوسیدگی بی رویه دندان است که اغلب به علت مصرف شیشه رخ می دهد. دندان افرادی که شیشه مصرف می کنند در اثر عوارض جانبی این محرک دندان

5 07, 2021

اسکیزوفرنی

اسکیزوفرنی چیست؟ اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی یک بیماری روانی مزمن و جدی است که روی شیوه تفکر، احساس و رفتار فرد مبتلا تاثیر می‌گذارد. این بیماری مانند دیگر بیماری‌های ذهنی شایع نیست ولی فرد مبتلا را

4 06, 2021

ترک اعتیاد به تریاک

برچسب ها: |

تریاک چیست؟ تریاک عصاره در هوا خشک شده گل خشخاش است که با تیغ کشیدن به دور کاسبرگ این گل به دست می‌آید. مصرف طولانی مدت و مداوم مرفین باعث مقاوم شدن بدن و به

10 09, 2022

درمان اوردوز

برچسب ها: |

به شرایطی که در آن بدن، به علت مصرف بیش از حد دارو، مواد مخدر و یا مواد محرک، قادر به خارج کردن سریع و یا به موقع ماده (مواد) مصرف شده نیست، اوردوز گفته

14 08, 2022

اختلال پرخوری

برچسب ها: |

اختلال پرخوری چیست؟ اینگونه نیست که همه افرادی که بیش از حد غذا می خورند، مبتلا به اختلال پرخوری باشند و یا در یک وعده غذایی، مقدار زیادی غذا مصرف کنند. علاوه بر این، همه

9 07, 2022

تست تشخیص اعتیاد

برچسب ها: |

تشخیص آزمایشگاهی مواد اعتیاد آور (سم شناسی) با توجه به پیچیدگی مسائل مربوط به وابستگی به مواد، علاوه بر توجه به علائم و نشانه های بالینی و استفاده از مصاحبه های تشخیصی، از شیوه های

9 07, 2022

روان درمانی در اعتیاد

برچسب ها: |

روان درمانی پایه و اساس اکثر درمان های ترک اعتیاد است. در حالی که سم زدایی و سایر اقدامات مربوط به وابستگی جسمانی است، روان درمانی کلیدی برای مقابله با مبانی روانی اعتیاد است و در موارد بی شماری مؤثر بوده است.  آشنایی با روان

8 06, 2022

سیکلوتایمیا و اعتیاد

برچسب ها: |

اختلال سیکلوتایمیک، به عنوان یک اختلال روانی مرتبط با اختلال دوقطبی، شامل تغییر خلق و خو، هیپومانیا و افسردگی است. اگرچه علاٸم این اختلال ممکن است به اندازه علاٸم اختلال دوقطبی شدید نباشد، اما عوارض جانبی

28 05, 2022

اعتیاد و اختلال خواب

برچسب ها: |

اعتیاد و اختلال ریتم خواب سوء مصرف مواد، که در اینجا به عنوان مصرف نامناسب و غیر پزشکی مواد مخدر و روانگردان تعریف می شود، با مشکلات متعدد سلامت روانی و جسمی از جمله اختلال