سوء مصرف مزمن الکل یا مواد مخدر احتمال ابتلای فرد به بیماری قلبی و سایر مشکلات قابل توجهی را که بر سیستم قلبی عروقی بدن تأثیر می گذارد، افزایش می دهد.سیستم قلبی عروقی که معمولاً به عنوان سیستم گردش خون نیز نامیده می شود، شامل قلب است که خون غنی از اکسیژن را پمپاژ می کند. از طریق شریان ها به اندام ها می رسد و مواد زائد مانند دی اکسید کربن را از طریق سیاهرگ ها خارج می کند.

تاثیر اعتیاد بر سیستم قلبی عروقی

مصرف الکل یا مواد مخدر می تواند به مشکلات قلبی عروقی زیر منجر شود:

  • آریتمی، زمانی که ریتم قلب غیرطبیعی است.ممکن است ضربان قلب خیلی سریع (تاکی کاردی)، خیلی آهسته (برادی کاردی) یا نامنظم باشد، مانند زمانی که قلب «یک ضربان را رد می‌کند».
  • اندوکاردیت التهاب پوشش داخلی حفره های قلب یا دریچه ها است. اندوکاردیت ممکن است منجر به آریتمی، لخته شدن خون، آسیب دریچه یا نارسایی قلبی شود.
  • فشار خون بالا ، که باعث می شود قلب سخت تر از حد معمول کار کند. فشار خون مزمن می تواند باعث مشکلات دیگری از جمله حمله قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلبی، و مشکلات مربوط به کلیه ها شود.
  • حمله قلبی، زمانی که قلب در حال تپش است، اما تصلب شرایین (تجمع پلاک در رگ‌ها) باعث انسداد می‌شود و از جریان خون به قلب جلوگیری می‌کند. حملات قلبی خطر ایست قلبی را افزایش می‌دهد، که یک اختلال در عملکرد الکتریکی قلب است. باعث آریتمی می شود.
  • کاردیومیوپاتی، یا ضخیم شدن عضله قلب، که می تواند توانایی قلب برای پمپاژ خون در سراسر بدن را مختل کند.
  • نارسایی قلبی، زمانی رخ می دهد که قلب قادر به پمپاژ خون کافی برای رفع نیازهای بدن نباشد. بیماری شریان محیطی (PAD)، که زمانی رخ می‌دهد که رگ‌های خونی در بدن در نتیجه تصلب شرایین باریک یا مسدود می‌شوند و منجر به کندی یا توقف جریان خون به پاها یا دست‌ها می‌شود.در موارد شدید، این می‌تواند باعث عفونت شود و ممکن است نیاز باشد. قطع عضو.
  • سکته مغزی، زمانی رخ می دهد که جریان خون به ناحیه ای از مغز توسط پلاک یا مواد دیگر مسدود شود.سکته مغزی می تواند باعث آسیب به مغز یا مرگ شود.

کوکائین با قلب شما چه می کند؟

محرک‌هایی مانند کوکائین بر سیستم قلبی عروقی تأثیر می‌گذارند. مشکلات قلبی عروقی می‌تواند هم در اثر استفاده کوتاه‌مدت و هم مزمن از محرک‌ها رخ دهد، و درد قفسه سینه یک شکایت رایج در افرادی است که به دنبال درمان هستند.

مصرف داخل وریدی کوکائین در مقایسه با سایر روش های مصرف، خطر مصرف بیش از حد و عواقب کشنده بیشتری دارد. مصرف دارویی نیز خطر ابتلا به اندوکاردیت عفونی را به همراه دارد. مصرف بیش از حد کوکائین کشنده اغلب ناشی از تشنج، آریتمی قلبی، نارسایی تنفسی و سکته است.

ماری جوانا و بیماری قلبی

گیاه کانابیس بر روی ضربان قلب و فشار خون تأثیر می گذارد، که به طور بالقوه می تواند برخی از خطرات قلبی عروقی را در افرادی که ممکن است در برابر درد قفسه سینه، کلسترول بالا، حمله قلبی و سکته آسیب پذیر باشند، افزایش دهد، اگرچه تحقیقات قطعی بیشتری مورد نیاز است.

همچنین بخوانید: اعتیاد آوری ماری جوانا

مواد مخدر و ضربان قلب

سوء مصرف مواد مخدر، مانند داروهای مسکن تجویزی یا هروئین، می تواند باعث بیماری قلبی عروقی شود. شایع ترین مسائل قلبی عروقی مرتبط با مصرف مواد افیونی، آریتمی و سکته مغزی است. یک عفونت باکتریایی خطرناک قلب است. بیش از یک دوره اندوکاردیت، خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد.

منبع: sunrisehouse.com