فواید گفتار درمانی

گفتار درمانی می تواند به همه افراد در موقعیت های مختلف کمک کند. همچنین ممکن است بشنوید که از آنها به عنوان مشاوره، درمان صحبت یا درمان های روانشناختی یاد می شود. گفتار درمانی برای کسانی است که دوران بدی را پشت سر می گذارند یا مشکلات عاطفی دارند که به کمک نیاز دارند. برای بسیاری از بزرگسالان ممکن است مشابه یا موثرتر از دارو باشد.

گفتار درمانی چگونه می تواند کمک کند؟

گاهی صحبت کردن با یک غریبه راحت تر از اقوام یا دوستان است. در طول گفتار درمانی، یک مشاور یا درمانگر آموزش دیده به شما گوش می دهد و به شما کمک می کند تا پاسخ های خود را برای مشکلات بیابید، بدون اینکه شما را قضاوت کند. درمانگر به شما زمان می دهد تا صحبت کنید، گریه کنید، فریاد بزنید یا فقط فکر کنید. این فرصتی است که با کسی که به شما و نظرات شما احترام می گذارد به گونه ای متفاوت به مشکلات خود نگاه کنید. معمولا، شما یک به یک با درمانگر صحبت می کنید. گاهی اوقات درمان های صحبت کردن به صورت گروهی یا زوجی برگزار می شود، مانند مشاوره رابطه. آنها معمولاً به صورت حضوری انجام می شوند، اما ممکن است بتوانید از طریق تلفن، از طریق ایمیل یا اسکایپ، مکالمه درمانی را انجام دهید. اگرچه انواع مختلفی از گفتار درمانی وجود دارد، اما همه آنها هدف مشابهی دارند: کمک به احساس بهتر. برخی افراد می گویند که گفتار درمانی مشکلات آنها را از بین نمی برد، اما کنار آمدن با آنها راحت تر و احساس شادی بیشتری می کنند.

گفتار درمانی برای مشکلات سلامت روان

گفتار درمانی می تواند برای بسیاری از موارد مفید باشد، از جمله: افسردگی اضطراب یک اختلال خوردن یک فوبیا یک اعتیاد آنها اغلب در صورت تشخیص بیماری روانی جدی مانند اسکیزوفرنی یا اختلال دوقطبی استفاده می شوند. گفتار درمانی معمولا در کنار داروها استفاده می شود.

گفتار درمانی پس از رویدادهای دشوار زندگی

اگر دوران غم انگیز و ناراحت کننده ای را پشت سر می گذارید، صحبت درمانی می تواند به شما در مقابله با آن کمک کند. این می تواند پس از فوت یکی از اقوام یا دوستان، پس از اطلاع از ابتلا به یک بیماری جدی، اگر با ناباروری دست و پنجه نرم می کنید، یا اگر شغل خود را از دست داده اید، باشد. بیماری جسمی و گفتار درمانی افراد مبتلا به بیماری های طولانی مدت در برابر افسردگی آسیب پذیرتر هستند و ثابت شده است که درمان های گفتاری به آنها کمک می کند. گفتار درمانی ممکن است کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد اگر موارد زیر را داشته باشید:

دیابت

اسکلروز چندگانه

بیماری قلبی

سکته

کمردرد

گفتار درمانی برای افراد بالای 65 سال

افراد مسن، به ویژه آن هایی که افسردگی دارند، به احتمال زیاد از درمان های گفتاری مانند دیگران سود می برند. افسردگی در سنین بالاتر، به ویژه در سنین بالای 65 سال، اغلب به عنوان بخش طبیعی پیری نادیده گرفته می شود. گفتار درمانی همچنین ممکن است به افراد مبتلا به زوال عقل و افرادی که از آنها مراقبت می کنند کمک کند.

گفتار درمانی وآزار جنسی در گذشته

اگر مورد آزار جسمی یا جنسی قرار گرفته اید یا تبعیض یا نژادپرستی را تجربه کرده اید، ممکن است بعد از یک دوره گفتار درمانی احساس کنید که بهتر می توانید با زندگی کنار بیایید.

گفتار درمانی برای مشکلات رابطه

زوج درمانی می تواند رابطه ای را که مشکل دارد نجات دهد یا به شما در جدایی و طلاق کمک کند. در حالت ایده‌آل، یک زوج باید با هم به مشاوره مراجعه کنند، اما اگر شریک زندگی‌تان از پیوستن به شما امتناع کرد، مشاوره می‌تواند به شما کمک کند تا خیلی چیزها را خودتان حل کنید.

گفتار درمانی برای خانواده ها

خانواده درمانی گفتار درمانی است که کل خانواده را درگیر می کند. این می تواند به ویژه برای کودکان و جوانان مبتلا به افسردگی یا مشکلات رفتاری یا والدینی که والدین آنها در حال جدایی هستند مفید باشد. همچنین می‌تواند به خانواده‌هایی کمک کند که در آن‌ها فردی دارای اختلال خوردن، وضعیت سلامت روان یا اعتیاد است.

گفتار درمانی برای خشم

گفتار درمانی می تواند به افرادی کمک کند که کنترل خشم خود را برایشان دشوار است.